مهارت ها و عادات ضروری برای رهبری سطح بعدی


از نظر فناوری، تثبیت و تکامل مدل کسب‌وکار چیزهای زیادی به ما می‌رسد – و همه اینها به دنبال تغییرات عمیق در محل کار، بازار و فضای استخدام است.

چگونه مؤثرترین رهبران (و تیم های رهبری!) به جلو حرکت می کنند، نیازها را برآورده می کنند و فرصت ها را باز می کنند؟

آن‌ها از آنچه من «مهارت‌ها و عادت‌های اصلی قدرت» می‌نامم استفاده می‌کنند (و دائماً بهبود می‌بخشند).

هنگامی که این مهارت‌ها تمرین می‌شوند، هم با تفکر و هم به عمل مرتبط می‌شوند که مستقیماً به موفقیت در سطح بعدی منجر می‌شوند.

“درک، استفاده و بهبود “مهارت ها و عادات اصلی قدرت” بهترین راه ما برای دستیابی به سطوح جدیدی از رشد و شکوفایی در این دوران تغییرات بزرگ است.” – پیتر سی. آترتون، PE

خلاصه و شرح مختصری از هر یک در زیر ارائه شده است:

قدرت مهارت

مهارت های قدرت، توانایی های توسعه یافته مورد نیاز برای دستیابی به رشد و شکوفایی جدید هستند.

مهارت 1- تفکر انتقادی و استراتژیک

این مهارت به قدری اساسی مهم است که من یک سری قسمت پادکست دو قسمتی ویژه ایجاد کرده ام تا آن را با جزئیات بیشتر بررسی کنم (لینک های آن را می توانید در اینجا و در زیر بیابید).

در هسته خود، تفکر انتقادی یک انتخاب است – انتخابی برای ایجاد زمان و مکان برای تجزیه و تحلیل واقعیات به شیوه ای منطقی و خود انضباط، هدایت شده و کنترل شده به منظور شکل دادن به یک موضع، دیدگاه یا دیدگاه – نه فقط یک نظر. .

از بسیاری جهات، تفکر انتقادی مربوط به رهبری شخصی و میل به کشف حقیقت و حقایق و یافتن “چرا” آن چیزی است که در حال رخ دادن است. به طوری که ما می توانیم به طور قابل اعتماد و موثر با دیگران تعامل داشته باشیم تا درک و تحلیل خود را قبل از برداشتن هر قدم بعدی اصلاح کنیم.

تفکر استراتژیک متکی بر تفکر انتقادی است و به همان اندازه که یک انتخاب است، «هنر و مهارت» است.

تفکر استراتژیک فرآیند تولید ایده های منحصر به فرد است که می تواند برای دستیابی به یک هدف یا مجموعه ای از اهداف در سطوح فردی، تیمی و سازمانی اعمال شود. تفکر استراتژیک به همان اندازه که در مورد تجزیه و تحلیل است، در مورد ترکیب است و به ما کمک می کند تا دریابیم که چگونه حقایق و بینش های خاص می توانند با هم کار کنند تا نتایج بهتری به دست آورند.

تفکر انتقادی و استراتژیک به ویژه زمانی مهم است که با حجم عظیمی از اطلاعات (و اطلاعات نادرست)، کاهش دامنه توجه، و هنوز احتمالات و پیامدهای بسیار واقعی مواجه هستیم. توانایی ما برای تفکر عمیق تر و فراتر از سرفصل ها و مسیر فعلی ما بهترین راه برای اطمینان از موفقیت آینده است.

مهارت 2 – ارتباط

ارتباطات برای رهبری ضروری است. در واقع، این جزء اصلی یکی از پنج کاری است که فقط رهبران می توانند و باید انجام دهند.

ارتباط تبادل اطلاعات بین افراد است و می تواند به صورت زبان، نماد یا رفتار باشد و نحوه استفاده از آنها می تواند قدرتمند باشد.

استفاده مؤثر ما از زبان می تواند تفکر، آنچه مهم تلقی می شود را تغییر دهد و بر اعمال دیگران تأثیر بگذارد. رفتار ما آنچه را که برای ما ارزش قائل هستیم (یا آنچه را که “ارزش می دهیم”) نشان می دهد و اغلب توسط اطرافیان ما منعکس می شود.

مهارت 3 – اتصال

توانایی ما برای برقراری ارتباط موثر با توانایی ما در برقراری ارتباط شروع می شود. بدون ارتباط مثبت، هیچ راهی وجود ندارد که فرد دیگری را به تفکر، احساس یا عمل متفاوت سوق دهد.

“توانایی ما برای برقراری ارتباط موثر با توانایی ما در ارتباط شروع می شود. بدون ارتباط مثبت، هیچ راهی وجود ندارد که فرد دیگری را به تفکر، احساس یا رفتار متفاوت ترغیب کند.” – پیتر سی. آترتون، PE

توانایی یک رهبر برای برقراری ارتباط به توانایی او در ایجاد و حفظ اعتماد مربوط می شود.

وقتی اعتماد وجود دارد، ایمنی وجود دارد، و زمانی که ایمنی وجود دارد، فرصت گفتگو و بحث معنادار وجود دارد.

مهارت 4 – همسویی

توانایی همسو کردن اهداف، علایق، اشتیاق و نیازها امروزه عنصری حیاتی در تعامل کارکنان است و کلید موفقیت تیم و سازمان، «انتخاب» و مقیاس است.

توانایی ما برای همسویی مستلزم درک عمیق طیف وسیعی از عناصر مرتبط با افراد، تیم‌ها، مشتریان و شرکت‌ها، همراه با توانایی ما برای تفکر خلاقانه و «اتصال» «نقاط» جدید و شناخته‌شده است.

توانایی همسو کردن، درها را به سطح بعدی همکاری و موفقیت تیمی باز می کند.

قدرت عادت

عادات قدرتی، تمرین‌های معمولی هستند که می‌توانیم بلافاصله شروع کنیم و به ما امکان می‌دهند مهارت‌های اصلی قدرت را بسازیم، بهبود دهیم و موفق شویم.

عادت قدرت 1 – مراقبت

بدون نگرانی – بدون ارتباط مثبت. به همین سادگی است!

چه «آنالوگ» یا «دیجیتال» بومی باشیم، در داخل و خارج از کار اتفاقات زیادی می افتد که می تواند روی ما تأثیر بگذارد و ما را به جهات مختلف بکشاند.

در هر سطحی، توانایی ما برای کمک به افراد احساس دیده شدن، شنیده شدن، ارزشمند بودن و تعلق داشتن برای موفقیت بسیار مهم است. این به حقیقتی «بازکشف شده» تبدیل شده است.

با این حال، ایجاد پیش‌فرض‌هایی که افراد را در اولویت قرار می‌دهد، به زمان و نیت نیاز دارد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که ما مشغول هستیم و به ما آموزش داده شده است که در مورد کار به دیگران بیشتر به عنوان “ابزار” (به جای “جایزه”) فکر کنیم.

توجه واقعی به دیگران ما را برای انواع مختلف آماده می کند خوب و در حال حاضر، در این زمان تغییرات عظیم و با پیامدها و امکانات هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته که هنوز آشکار نشده اند، اهمیت ویژه ای دارد.

Power Habit 2 یادگیری مداوم است

داشتن کنجکاوی فکری و انسانی برای رهبری سطح بعدی ضروری است. خیلی سریع اتفاق می افتد که به طور فعال یاد نگیرید و رشد نکنید.

یادگیری مستمر چیزی بیش از شنیدن چیزهای جدید است—این است که ایده‌ها، مفاهیم، ​​استراتژی‌ها، تاکتیک‌ها و اقدامات جدید را با صحبت کردن در مورد آن‌ها، امتحان کردن آنها و دیدن اینکه آیا آنها برای شما و کسانی که با آنها خدمت می‌کنید تفاوت مثبتی ایجاد می‌کنند، آزمایش می‌کند.

عادت انرژی 3 – “فنجان” خود را پر نگه دارید

رهبری که به خوبی اجرا شده است، بازده سرمایه گذاری کوتاه مدت کمی دارد یا ندارد. وقتی می‌بینیم همه چیزهایی که روی دیگران سرمایه‌گذاری کرده‌ایم به ثمر می‌رسند، می‌توان بازدهی بسیار واقعی (و رضایت‌بخش!) میان‌مدت تا بلندمدت از سرمایه‌گذاری را به همراه داشت، اما پیشروی و هدایت مداوم دیگران به سوی آینده‌ای بهتر قطعاً می‌تواند احساس تنهایی و طاقت فرسا بودن

به عنوان رهبر، ما باید درک کنیم که همانطور که «ما می‌رویم»، تیم‌ها و سازمان‌های ما نیز حرکت می‌کنند. ما باید انتخاب هایی داشته باشیم تا “جام” خود را پر نگه داریم و همیشه آماده (و مایل) سرمایه گذاری باشیم.

حفظ دیدگاه و عملکرد بالا هرگز یک تلاش انفرادی نیست.

داشتن اعتماد همتایان خارجی و مربیگری و راهنمایی اجرایی مؤثر، تمایزهای کلیدی هستند که من همچنان در شرکت‌هایی با هر شکل و اندازه‌ای می‌بینم.

عادت قدرتمند 4 – صاحب وقت خود شوید

اینکه بتوانید زمان خود را در اختیار داشته باشید و از آن به طور مؤثر استفاده کنید، احتمالاً مهارت و عادت شماره 1 است زیرا همه چیز را قادر می سازد، و قسمت پادکست من در مورد “طراحی روز ایده آل ما برای پایان دادن به هرج و مرج” یکی از محبوب ترین و متحول کننده ترین قسمت ها است.

توانایی داشتن و استفاده موثر از زمان، شاید مهارت و عادت شماره 1 باشد، زیرا همه چیز را قادر می سازد. – پیتر سی. آترتون، PE

مدیریت زمان بزرگترین “KLI” (شاخص کلیدی پیشرو) توانایی ما برای موفقیت شخصی و حرفه ای است.

وقتی به آن فکر می کنیم، احتمال موفقیت ما در زمینه هایی که انتخاب می کنیم تا زمان خود را در آن صرف کنیم، بیشتر می شود…و احتمال اینکه شکست بخوریم یا نتوانیم به تمام پتانسیل خود در زمینه هایی که انتخاب می کنیم زمان را تلف نکنیم، برسیم.

مالکیت زمان به ما امکان می دهد که مدیریت کنیم، نه فقط “مدیریت”.

همچنین توانایی مدیریت موثر زمان به ما این امکان را می دهد:

  • انتقادی و استراتژیک فکر کنید در زمان افزایش ازدحام و تغییرات شتابان،
  • برنامه ریزی و مشارکت در شکل دادن به دیدگاه و ایجاد اقدامات جدید اتصالات،
  • ارادتمند برای اتصال و ایجاد اعتماد انتقادی با دیگران،
  • نیاز به کمک برای ایجاد هم ترازی،
  • تعداد بیشتری از ما را به نمایش بگذارید مراقبت،
  • به طور مداوم در حال یادگیری است و جلوتر بمان، و
  • خوشبین بمانید، خوش بین باشید و جاذبه توسط پر نگه داشتن “فنجان” ما!

برای رهبری قانع‌کننده و مؤثر در این دوره جدید، ما باید بیش از ایجاد و انتقال یک چشم‌انداز بزرگ انجام دهیم.

همچنین باید:

  • ببینید، جستجو کنید و از فرصت استفاده کنید،
  • خرید لازم را دریافت کنید، یا آوردن نیاز به حمایت دارند
  • اجرای موفقیت آمیز ابتکارات استراتژیک و
  • ایجاد و حفظ فرهنگ مردم محور.

درک، استفاده و بهبود “مهارت ها و عادات اصلی قدرت” بهترین راه ما برای انجام این کار و دستیابی به سطوح جدیدی از رشد و شکوفایی در این دوران تغییرات بزرگ است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد:

  • پیوند تفکر انتقادی و استراتژیک برای این دوره جدید اینجاست.
  • همه چیزهایی که در چند سال گذشته تغییر کرده، ثابت مانده اند و جدید هستند، در اینجا پیوند داده شده اند.
  • پیوندی برای مراقبت و ارتباط با دیگران پس از همه گیری در اینجا است.
  • مدیریت زمان موثر برای پایان دادن به آشوب در اینجا.
  • پیوند به Employee Engagement 2.0 و “قرارداد کاری جدید” در اینجا است.

همچنین می توانید برای دسترسی به منابع بیشتر مرتبط با هر یک از این موارد ضروری، وبلاگ اصلی را بررسی کنید.

درباره نویسنده: Peter C. Atherton، PE، یکی از کارشناسان صنعت AEC با بیش از 30 سال تجربه، با بیش از 24 سال به عنوان یک مهندس عمران حرفه ای موفق، مدیر اصلی، مالک اصلی و عضو هیئت مدیره با موفقیت است. محکم پیت در حال حاضر رئیس و موسس ActionsProve، LLC (www.actionsprove.com) و نویسنده کتاب The Burnout Reversal است. چگونه بلافاصله بهترین استعدادها را جذب کنیم و رشد کنیم! طرحی برای حرفه ای ها و صاحبان مشاغل، و خالق فرآیند IMPACT.

پیت نیز میزبان است پادکست AEC Leadership Today و چندین را رهبری می کند الهام بخش رهبری AEC.

پیت با شرکت‌های AEC همکاری می‌کند تا موفقیت خود را از طریق برنامه‌ریزی استراتژیک مدرن و جدید، مربیگری اجرایی، توسعه تیم رهبری و مدیریت، مشارکت کارکنان مبتنی بر عملکرد، و طراحی تاثیر شرکت‌ها توسعه دهد و پیشرفت دهد. با او در آدرس تماس بگیرید [email protected].

دیدگاهتان را بنویسید