کشف تاریخچه مت آمفتامین در آمریکا | فید خبری هارتلند


(سرویس اخبار میسوری/سرویس اخبار جامعه) – میسوری ممکن است زمانی به عنوان “پایتخت متالورژی ملت” شهرت داشته باشد – اما یک پادکست پنج قسمتی داستان واقعی آن را فاش می کند.

Home Brew: A Fifty-Year History of Methamphetamine در آمریکا به بررسی رابطه استفاده از متامفتامین با سیاست های گسترده تر مواد مخدر و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی می پردازد.

گزارشگر اولیویا ویکس از روزنامه دیلی یوندر، که پادکست را تولید و مجری آن بود، گفت که زمانی استفاده از متم با مناطق روستایی مرتبط بود، اما این فرض نادرست است. ویکز گفت که میسوری با شهرت خود به عنوان آزمایشگاه روش مبارزه کرد.

او گفت: «آنها در مورد مشکل آزمایشگاه متابولیک خود بسیار سخت گیر بودند و تعداد بسیار زیادی جسد آزمایشگاهی داشتند و سپس اساساً ناپدید شدند. اما اکنون بقیه کشور با این مشکل که به میسوری گره خورده است، دست و پنجه نرم می کنند.

در پادکست، او توضیح می‌دهد که بیشتر مت آمفتامین‌هایی که وارد ایالات متحده می‌شوند، به جای اینکه توسط افراد از طریق مرزها قاچاق شوند، از طریق بنادر تجاری مخفی شده در کانتینرهای حمل و نقل قانونی وارد می‌شوند.

ویکز گفت که خطر واقعی مت آمفتامین تا حدی ممنوعیت آن است. او توضیح داد که حتی زمانی که داروهای نسخه ای در دهه 1950 و 60 در دسترس بودند، به طور غیرقانونی استفاده می شدند، اما حداقل توسط شرکت های داروسازی تولید می شدند. او گفت که پس از غیرقانونی شدن مت، عدم کنترل بر تولید آن منجر به آسیب زیست محیطی و تلاش برای انجام فرآیندهای شیمیایی خطرناک در آزمایشگاه های خانگی شد.

او گفت: “مشکل اصلی، خطر اصلی استفاده از مت آمفتامین این است که شما نمی دانید چه چیزی در آن وجود دارد، و شما نمی دانید چه دوزی مصرف می کنید.”

او سابقه استفاده از داروهای اعتیادآور در صنعت داروسازی را تأیید کرد و نسبت به راه حل های ساده ای مانند غیرقانونی کردن یا قانونی کردن مصرف مت آمفتامین هشدار داد. در عوض، او گفت، تحقیقات او منجر به حمایت از استراتژی‌های کاهش آسیب شده است که کاربران را ایمن نگه می‌دارد.

این داستان با گزارش اصلی توسط Olivia Weeks برای The Daily Yonder ساخته شده است.


مینی سریال کامل پادکست در زیر آمده است:


فرح صدیقی که در کانادا در خانواده ای اولیه از مهاجران پاکستانی متولد و بزرگ شد، طبیعتاً به هدف بزرگتر شبکه سازی و برقراری ارتباط برای اصلاحات عمومی کشیده شد. او در سال 2000 به آمریکا نقل مکان کرد و بیشتر وقت خود را در کالیفرنیا و ماساچوست گذراند. او همچنین فرصت زندگی در خارج از کشور و سفر به بیش از 20 کشور را داشت. او یک ارتباط چندزبانه با تجربه روی هوا به عنوان گزارشگر/ مجری/تهیه کننده تلویزیون، وب و رادیو در بازارهای مختلف از جمله ایالات متحده، کانادا، دبی و هنگ کنگ است.

او در سال 2023 با دیدگاه و بینش بین المللی منحصر به فرد به آمریکا بازگشت. او نشویل، تنسی را خانه جدید خود می یابد، و امیدوار است که به دنبال اشتیاق خود برای بشردوستی و ایجاد ارتباطات برای کمک به غلبه بر سوء تفاهم ها، به ویژه موارد مربوط به نژاد، قومیت، بین ادیان، و احساس تعلق عمومی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید