4 نکته و ترفند برای تمیز کردن رستوران


هدف اصلی رستوران ارائه غذاهای خوشمزه و خدمات عالی به مشتریان است. چه صاحب رستوران و چه مدیر باشید، مشتریان راضی می خواهید که مدام برگردند.

تمیزی محل شما به اندازه کیفیت غذا مهم است. اگر کسب‌وکار شما می‌تواند از تازه‌سازی استفاده کند، به خواندن نکات و ترفندهای مفید برای تمیز کردن رستوران خود ادامه دهید.

1. یک برنامه تمیز کردن و چک لیست ایجاد کنید

در یک محیط رستوران پر سرعت، پیگیری تمام کارهای نظافتی ضروری دشوار است.

ایجاد یک برنامه بهترین راه برای پیگیری برنامه تمیز کردن شما است. وظایفی را به کارمندان خود محول کنید تا مطمئن شوید که مسئولیت های خود را درک می کنند.

یک برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه برای نظافت اتاق غذاخوری و آشپزخانه تهیه کنید. مطمئن شوید که کارکنان خود را در مورد فرآیند تمیز کردن آموزش دهید تا بدانند چه انتظاری دارید.

2. محصولات پاک کننده مناسب را انتخاب کنید

قسمت های غذاخوری و آشپزخانه رستوران ها باید با مواد ضدعفونی کننده تجاری تمیز شوند. این ضد عفونی کننده ها باید به اندازه کافی ملایم برای تماس با مواد غذایی باشند اما به اندازه کافی قوی برای ضد عفونی کردن باشند.

ضدعفونی‌کننده‌ها تنها یکی از محصولات تمیزکننده اساسی هستند که رستوران شما به آن نیاز دارد. شما همچنین به پاک کننده فر و گریل و دستمال مرطوب ضد عفونی کننده نیاز دارید. محصولات نظافتی درجه یک رستوران را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که ایمن و موثر هستند.

با استفاده از محصولات تخصصی برای مشکلاتی مانند چربی آشپزخانه و گرفتگی فاضلاب، تمیز کردن را کارآمدتر کنید. همچنین باید محصولاتی با فرمولاسیون ملایم برای محافظت از کارکنان در برابر مواد شیمیایی خشن انتخاب کنید.

3. به یاد داشته باشید که هر روز توالت ها را تمیز کنید

یک سرویس بهداشتی کثیف می تواند کل تجربه مشتری را در رستوران شما خراب کند. اگرچه ممکن است یک کار اختیاری به نظر برسد، اما وضعیت حمام شما چیزهای زیادی در مورد تجارت شما به مشتریان می گوید.

تمیز کردن حمام را در اولویت قرار دهید. همچنین دستگاه های صابون و دستمال کاغذی تهیه کنید تا به کارکنان خود کمک کنید تا شیوه های خوب شستشوی دست را رعایت کنند.

4. تا حد امکان از تجمع چربی جلوگیری کنید

در آشپزخانه های تجاری، تجمع چربی همیشه یک مشکل بالقوه است. اما این یک مشکل جدی است که می‌تواند باعث سوختن چربی، ایجاد بوی بد در رستوران شما شود و طعم غذای شما را تحت تاثیر قرار دهد.

فراموش نکنید که بازرسی منظم از فر، گریل و اجاق گاز خود را به چک لیست خود اضافه کنید. سعی کنید تقریباً ماهی یکبار این وسایل را با چربی‌گیرهای تجاری تمیز کنید.

امروز رستوران خود را ارتقا دهید

یک رستوران تمیز که غذا و خدمات عالی ارائه می دهد، دستور موفقیت است، بنابراین از نظافت و بهداشت در محل خود غافل نشوید. اگر این نکات و ترفندها را برای نظافت رستوران خود رعایت کنید، فضای امنی برای کارمندان و مشتریان خود ایجاد خواهید کرد.


دیدگاهتان را بنویسید