پنج راه برای محافظت از خود در محل کار


چه به تنهایی یا با یک تیم کار کنید، مهم است که از خود در محل کار محافظت کنید. اگر برای ایجاد شغلی که به آن افتخار می کنید سخت کار کرده اید، آخرین چیزی که نیاز دارید این است که به هر دلیلی آن را از شما سلب کنند. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از خود در محل کار محافظت کنید، و دانستن همه آنها کمک می‌کند.

در اینجا چیزی است که باید در مورد ایمنی محل کار در موقعیت های مختلف بدانید.

کار تجاری
عکس عکس

تجهیزات حفاظت فردی

صنایع زیادی وجود دارند که کارگران را ملزم به استفاده از PPE می کنند. شاید شما در یک محیط پر سر و صدا کار می کنید و نیاز به استفاده از محافظ گوش دارید. اطمینان حاصل کنید که کارفرمای شما محافظ شنوایی مناسب با سطح سر و صدا در اختیار شما قرار می دهد.

بیمارستان ها همچنین از تجهیزات حفاظت فردی استفاده می کنند، به ویژه در مواردی مانند همه گیری کووید-19. این تجهیزات حفاظتی باید به راحتی در دسترس شما باشد، اما اگر اینطور نیست، خودتان را خریداری کنید تا هرگز سلامتی خود را به خطر نیندازید.

بیمه

شما و محل کارتان باید بیمه باشید. نوع بیمه مورد نیاز شما به محل کار و صنعت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، پزشکان در صورت هرگونه شکایت بیمار باید تحت پوشش بیمه قصور پزشکی قرار گیرند.

کارفرمای شما باید اطمینان حاصل کند که کسب و کاری که برای آن کار می کنید بیمه شده است. اگر در محل کار شما به دلیل سهل انگاری شخص دیگری تصادف کردید، حق دارید از کارفرمای خود شکایت کنید.

قوانین و مقررات را بدانید

همه کسب و کارها قوانین و مقرراتی دارند که ایمنی کارکنانشان را همیشه تضمین می کند. این مسئولیت شما به عنوان یک کارمند است که با این قوانین و مقررات آشنا شوید. اگر تصادفی در محل کار به دلیل رعایت نکردن قوانین رخ دهد، ممکن است از شما خواسته شود که بدون هیچ گونه غرامتی موقعیت خود را ترک کنید.

اگر در مورد قوانین نامشخص هستید یا اختلاف دارید، با کارفرمای خود مشورت کنید. اگر شما را ایمن نگه می دارد، هرگز از طرح سوال نترسید.

خطرات را شناسایی کنید

مهم نیست که چه نوع محل کار باشد، همیشه خطرات احتمالی وجود خواهد داشت. اگر بتوانید خطرات را شناسایی کنید، می توانید آنها را جدا کنید و مطمئن شوید که به کسی آسیب نمی رسد. این می تواند هر چیزی باشد، از برداشتن مانعی که ممکن است شخصی با آن برخورد کند تا استفاده صحیح از ماشین آلات سنگین.

اگر خطرات را نمی توان از بین برد، همه افراد در محل کار باید از آنها آگاه باشند. به عنوان مثال از علائم واضح برای هشدار دادن به افراد استفاده کنید و آنها را در مکانی برجسته قرار دهید.

محل کار خود را زیر نظر داشته باشید

ایمن نگه داشتن خود در محل کار مسئولیت شماست، درست مانند کارفرمایان. شما باید همیشه محل کار خود را تمیز و مرتب نگه دارید تا از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری کنید. چیزی به سادگی وصل کردن تمام سیم ها به دیوار می تواند خطرات زمین خوردن را از بین ببرد.

از خوردن و آشامیدن سر میز خودداری کنید تا خطر ریختن آب روی ظروف خود و تمیز کردن آشفتگی روی میز یا زمین را نداشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید